در فصل دوم، چند برنامه ساده ایجاد کردیم که میتوانستند پیغامهای را به کاربر نشان داده، اطلاعاتی از وی دریافت نمایند، محاسباتی انجام داده و تصمیمگیری کنند. در این فصل، شروع به نوشتن برنامههایی میکنیم که مفاهیم پایه برنامهنویسی شیگرای معرفی شده در بخش ۱۷-۱ را بکار میگیرند. یکی از ویژگیهای مشترک در هر برنامه فصل دوم این است که تمام عبارات که کاری انجام میدهند در تابع main جای داده شدهاند. بطور کلی، برنامههایی که در این کتاب ایجاد میکنید، متشکل از تابع main و یک یا چند کلاس که هر یک حاوی اعضای داده و توابع عضو هستند، خواهند بود. اگر شما عضوی از تیم توسعه (طراحی) در یک مجموعه حرفهای هستید، احتمال دارد بر روی سیستمهای نرمافزاری که حاوی صدها، یا هزاران کلاس است، کار کنید. در این فصل، هدف ما توسعه یک چهارچوب کاری ساده خوشفرم به لحاظ مهندسی نرمافزار به منظور سازماندهی برنامههای شیگرا در C++ است. ابتدا توجه خود را به سمت کلاسهای موجود در دنیای واقعی متمرکز میکنیم. سپس به آرامی به سمت دنبالهای از هفت برنامه کامل میرویم که به توصیف نحوه ایجاد و استفاده از کلاسهای متعلق به خودمان میپردازند. این مثالها با مبحث آموزشی هدفمند که بر توسعه کلاس grade-book تمرکز دارد، شروع میشود و مربی میتواند از آن برای نگهداری امتیازات دانشجو استفاده کند. این مبحث آموزشی در چند فصل آتی بهبود خواهد یافت و در فصل هفتم بحد اعلی خود خواهد رسید.
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
جزوه سیپلاس پلاس | 0 | 20 | 9211621374 |
برنامه سازی | 6 | 193 | 9211621374 |
انجمن پرتابل ، افتتاح شد !! | 2 | 138 | tam2145 |